Tak jak większość z Was pracuje w branży fitness, jestem trenerem personalnym oraz szkoleniowcem. Nie myśl, że jestem kolejnym “kołczem”, który gwarantuje Ci nowe życie i niezależność finansową w miesiąc. Chcę podzielić się z Tobą tym co u mnie zadziałało i przyniosło korzyści finansowe. Stworzyło możliwości do wielu nowych projektów oraz pozwoliło mi pomieszkać w kilku ciekawych miejscach na świecie. Na pewno większość osób, które nie pracują w branży zachodzą w głowę ile zarabia trener personalny? Zarobki trenera personalnego w Polsce wahają się w od 2 000 zł do 20 tys złotych. Co zrobić, aby zarabiać bliżej górnej granicy? Zarobki trenera nie muszą opierać się tylko na prowadzeniu treningów na siłowni.
Dochód pasywny w branży fitness jest możliwy, internet otwiera przed nami coraz więcej możliwości na jego pozyskanie, ale na pewno nie stworzysz go z dnia na dzień. Potrzebujemy sporo doświadczenia, kreatywności i wytrwałości. W moim przypadku zajęło mi to 5 lat żeby stworzyć system z którego jestem usatysfakcjonowany i który gwarantuje mi płynność finansową.
Mam nadzieję, że już nie zastanawiasz się czy warto spróbować poszukać kolejnego źródła dochodu. Nie chcesz być trenerem, który przez całe życia zarabia wyłącznie na prowadzeniu treningów personalnych. Pokażę Ci w jaki sposób połowa moich zarobków wpływa na konto, nawet gdy odpoczywam na wakacjach.
Dochód pasywny jest formą zarabiania pieniędzy, która nie wymaga od nas stałej pracy. Dochód pasywny otrzymywany jest wtedy, gdy raz wykonana praca przynosi zyski, przez określony czas.
I. PARTNERZY
Nie będę Ci mówił, że w pojedynkę świata nie zawojujesz i że współpraca na każdym polu przynosi korzyści. Już pewnie niejednokrotnie się o tym przekonałeś. Wybrałem dla Ciebie propozycję najbardziej korzystnych możliwości współpracy w naszej branży. Skup się na poszerzaniu sieci kontaktów i współpracy z:
Jako trenerzy budujemy bardzo dobre relacje z naszymi podopiecznymi i bardzo często korzystają oni z naszych rekomendacji i opinii. Prowizje za polecanie marki partnerskiej są bardzo łatwym sposobem na pozyskanie dochodu pasywnego. Nie przegap tej szansy i zacznij działać.
Zastanawiasz się pewnie jak stworzenie regulaminu może zwiększyć Twoje zarobki? Czasami najprostsze rozwiązania dają najlepsze efekty. Tak też jest w tym przypadku. Jest to według mnie najprostszy sposób uzyskania dochodu pasywnego, który możesz bardzo szybko wdrożyć w swój biznes trenerski. Bardzo długi czas borykałem się z problemem przekładania treningów. Oczywiście w oczach klienta, było to zawsze przyczyna niezależna od niego. Zawsze pojawiała się deklaracja, że ponowne odwołanie tuż przed treningiem już się nigdy nie powtórzy. To wpływa na utrzymanie zarobków trenera na stałym poziomie,
Co zrobić w takiej sytuacji, szczególnie jeśli wiem jak ważne jest budowanie dobrych relacji z podopiecznymi? Czy dobrym rozwiązaniem jest przymykanie oka i nie pobieranie opłaty za odwołany trening. A może przekładanie na inną godzinę, mimo że często cały mój grafik został wywrócony do góry nogami? Bardzo emocjonalna sytuacja w której podopieczny ewidentnie wykorzystał moją uległość. W tym temacie, zmotywowała mnie do stworzenia profesjonalnego regulaminu, który znacząco poprawił komfort mojej pracy.
Stworzyłem go w 1 dzień bazując na własnych doświadczeniach oraz wiedzy moich mentorów. Zawierał on 10 punktów z czego jeden z nich najmocniej wpłynął na komfort mojej pracy:
Ku mojemu zdziwieniu po wprowadzeniu regulaminu ilość przełożonych treningów spadła o 20%. Podopieczni zaczęli znacznie skuteczniej znajdować rozwiązania sytuacji bez wyjścia. Przychodzili systematycznie na treningi. Kolejnym benefitem, który był wynikiem dobrego regulaminu był fakt zarabiania części pieniędzy za treningi personalne bez wkładu pracy i czasu. W momencie, gdy klient przełoży trening w dzień treningu. Pieniądze lądują na moim koncie i mam 60 min na zarobienie kolejnych. Usługa jest profesjonalna, zachowujesz płynność finansową i nie martwisz się o “łatanie dziur” w grafiku, więc trenerze, jeśli jeszcze nie masz regulaminu, zrób to jak najszybciej.
Pracujesz już kilka lat w branży, zbudowałeś wizerunek eksperta. Masz pełny grafik i brakuje Ci czasu żeby dalej się kształcić i rozwijać? To odpowiedni moment na budowanie swojego zespołu trenerów. Przez długi czas byłem nastawiony sceptycznie do zatrudnienia trenera i stworzenia swojego zespołu. Miałem obawy o to, że podopieczni nie będą chcieli ćwiczyć z “obcym” trenerem, ponieważ przychodzą do mnie i tylko ze mną chcą współpracować, to mnie obdarzyli zaufaniem Kolejny punkt to obawa o pogorszenie jakości treningów i brak całkowitej kontroli nad procesem treningowym podopiecznych. Był jednak argument, który pozwolił mi odeprzeć wewnętrzne wątpliwości. Mianowicie poziom usług i wiedza trenerów w naszej akademii Train Movement.
Zauważyłem, że niektórzy kursanci mają bardzo podobną filozofię treningową do mojej, są bardzo ambitni i kreatywni. Nadmiar obowiązków i notoryczny brak czasu tylko przyspieszył moją decyzję o zatrudnieniu pierwszego trenera. Ku mojemu zdziwieniu podopieczni bardzo dobrze zareagowali na pojawienie się nowego trenera. Wszyscy chwalili Damiana i podkreślali, że nasze treningi się uzupełniają i cieszą się z ich różnorodności. Dalej kontroluje również proces treningowy wszystkich klientów, ponieważ z każdym z nich prowadzę część treningów. Z Damianem rozliczam się na podstawie prowizji za wykonany trening, więc część opłaty za trening wędruje do mnie, mimo że nie poświęcam czasu i na jego wykonanie.
Pewnie już niejednokrotnie słyszałeś, że produkty online generują duże zyski bez wielkiego wkładu pracy i czasu. W praktyce nie wygląda to wcale tak prosto i trzeba poświęcić zarówno czas jak i pracę żeby stworzyć dochodowy produkt online. Nie zmienia to oczywiście faktu, że zachęcam każdego z Was do próby stworzenie własnego kursu internetowego, e-booka lub serii podcastów bo oprócz korzyści finansowych jest to świetny sposób na zbudowanie eksperckiego wizerunku w sieci i dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
A jak się zabrać za tworzenie takiego produktu online?
Moim zdaniem pierwszym krokiem powinno być dokładne określenie grupy odbiorców produktu. Następny krok to znalezienie tematyki, która może rozwiązać dany problem w tejże grupie. W następnej kolejności powinniśmy wybrać rodzaj produktu (kurs internetowy, webinar, podcast, e-book) oraz kanały jakimi będziemy mogli dotrzeć do potencjalnych klientów (np. facebook, mailing, google).
Ostatnim wyzwaniem jakiemu będziemy musieli stawić czoło jest znalezienie partnerów oraz influencerów, którzy pomogą w promocji danego produktu. Nic nie buduje tak sprzedaży jak pozytywne referale znanych osób z branży.
Moim pierwszym produktem online, był kurs internetowy CMCP ONLINE – Budowa Treningu Personalnego, który nagraliśmy razem z zespołem Train Movement. Naszą grupą odbiorców byli głównie trenerzy personalni oraz zaawansowani pasjonaci treningu. Do naszych klientów staraliśmy się dotrzeć głównie przez profile trenerskie w mediach społecznościowych oraz wykorzystując mailing marketing. Dzięki pomocy naszych partnerów podczas dystrybucji produkt osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Poświęciliśmy na stworzenie tego kursu około tygodnia i teraz możemy się cieszyć stałym dochodem dla firmy.
Influencer marketing to bardzo popularna forma marketingu, która polega na kształtowaniu decyzji zakupowych dzięki opiniom osób uznawanych za liderów opinii w swojej branży. Influencerzy to nie tylko celebryci i znani artyści, sportowcy czy dziennikarze, ale i twórcy internetowi, którzy dzięki mediom społecznościowym gromadzą wokół siebie rzesze odbiorców i potrafią na nich wpływać. W influencer marketingu wszystkie działania są skupione wokół osoby lidera, którego największym atutem jest autentyczność i wiarygodność.
Dobrą wiadomością, która może Cię zmotywować do działania, jest coraz większa popularność mini-influencerów, czyli osób, które również zachęcają swoich fanów do różnych działań, ale posiadają zdecydowanie mniejsze grono swoich fanów/odbiorców do których docierają ze swoim przekazem. W moim przypadku świetnie sprawdza się wykorzystywanie wpisów na BLOGu do promowania marek/produktów z którymi współpracuje. Zobaczcie jak możecie wykorzystywać ciekawy content do promocji:
– https://train-movement.pl/blog/
Pamiętaj o bardzo ważnej rzeczy, która jest podstawą dobrego Influencera. Promuj tylko takie produkty lub marki, które są spójne z Twoim wizerunkiem, tym samym Twoje recenzję będą szczere i autentyczne. Mogę polecić Ci również popularną platformę, która łączy influencerów z reklamodawcami:
– https://www.whitepress.pl/influencer-marketing
Jest to oczywiście tylko część sposobów, dzięki którym możesz uzyskać alternatywne źródła dochodu. U mnie najlepiej sprawdziły się te wskazane powyżej, ale nie widzę przeciwwskazań żebyś poszukał innych rozwiązań. Najważniejsze żeby zacząć działać i nie zniechęcać się przy pierwszych porażkach. Trzymam kciuki!
Piotr Czajkowski
TM Team