Jak pozyskiwać klientów na treningi personalne i zbudować z nimi relacje?

Jak pozyskiwać klientów na treningi personalne i zbudować z nimi relacje?

Jak pozyskiwać kientów na treningi personalne i zbudowac z nimi relacje.

Branża treningu personalnego jest bardzo specyficzna i osiągnięcie sukcesu w niej bywa zależne od wielu czynników. Tę specyficzność nasila różnorodność środowisk i profesji, z których wywodzą się trenerzy personalni.

Jeszcze całkiem niedawno największą grupę docelową stanowili klienci, którym zależało głównie na utracie wagi, bądź zbudowaniu większej masy mięśniowej. Stąd największym powodzeniem cieszyli się trenerzy personalni, związani stricte z bodybuldingiem, często również będąc aktywnymi zawodnikami.

Wraz z rozwojem branży fitness, stało się zauważalne, że siedzący tryb życia, a także niedbałość jakości poruszania się powodują szereg przeciążeń i dolegliwości bólowych, co wpływa znacząco na komfort życia i funkcjonowania w życiu codziennym. To sprawiło, że na rynku trenerów personalnych, zrobiło się wiele przestrzeni dla osób, które na swojej drodze edukacji miały styczność z fizjoterapią lub pokrewnymi jej gałęziami. Dlatego obecnie, duża część klientów treningu personalnego, szuka możliwości treningu pod okiem trenera, który w swoim podejściu może pomóc w eliminacji dolegliwości bólowych, jednocześnie poprawiając komfort życia.  Trenerzy personalni zaczeli pozyskiwac nowych klientów, którym zależy na poprawie jakości życia, a nie tylko na budowaniu sylwetki.

Nie możemy również zapomnieć o osobach amatorsko uprawiających sport. Ta grupa klientów również zaczęła zauważać, że oprócz ich uprawianej dyscypliny, do poprawy ich możliwości fizycznych, potrzebują wsparcia w postaci osoby trenera personalnego. Tutaj pojawiła się szansa pracy trenera personalnego, którzy posiadają odpowiednią wiedzę w zakresie przygotowania motorycznego. 

Obserwując, potencjalnych klientów, którzy korzystają lub chcą zacząc korzystać z usług treningu personalnego, można zauważyć trzy główne grupy:

– sylwetkowy

– okołomedyczny/wzmacniający

– wspomagający sport amatorski

Będąc trenerami personalnymi, musimy mieć na względzie cel, z którym przyjdzie nam się zmierzyć wspólnie z klientem, który podejmuje z nami współpracę. Oczywiście stopniowa realizacja celu jest najważniejszym punktem powodzenia owej współpracy i powinna stanowić fundament do stworzenia dobrej relacji pomiędzy osobą trenera i klienta. Skuteczna współpraca oparta na dobrej relacji klient -trener jest najważniejszym punktem w budowie solidnej marki wyróżniającego się trenera personalnego

W sieci możemy znaleźć mnóstwo materiałów, które pomagają trenerom personalnym zdobywać nowych klientów, szczególnie tym, którzy stawiają w tej branży pierwsze kroki. O wiele rzadziej możemy się spotkać z materiałami, które podpowiedzą trenerom jak taką współpracę utrzymać na dłużej, z korzyściami zarówno dla trenera jak i klienta. W tym artykule zawarłem najistotniejsze aspekty, które pozwolą na zbudowanie trwałej i dobrej relacji z Twoimi klientami.

1. BĄDŹ WIARYGODNYM TRENEREM PERSONALNYM

To najważniejszy punkt w budowie relacji z klientem. Żeby zbudować trwałe zaufanie w oczach klienta, ważne żebyś przedstawiał aspekty Waszej współpracy jasno i klarownie. Bardzo możliwe, że klient będzie chciał “prześwietlić” Twoje kompetencje, dlatego warto przedstawić mu swoje doświadczenie w pracy, a także certyfikaty szkoleń, które ukończyłeś. Jeżeli jesteś początkującym trenerem w branży fitness, nie ukrywaj tego. Powiedz otwarcie ile czasu pracujesz w tej branży, o tym że traktujesz tę pracę bardzo poważnie i tak samo traktujesz klientów z którymi współpracujesz. Uczciwie mów, kiedy jesteś w stanie pomóc, a kiedy wystąpi granica twoich kompetencji i trzeba zasięgnąć opinii lub pomocy kogoś bardziej doświadczonego. Dla ciebie to cenne informacje, które pomogą Ci rozwinąć biznes trenera w określonych obszarach, a dla klienta dowód, że zależy Ci na jego efektach.

Trener personalny

2. SŁUCHAJ UWAŻNIE I STARAJ SIĘ ZROZUMIEĆ POTRZEBY NOWYCH KLIENTÓW

Cele i potrzeby klientów treningu personalnego to punkt wyjścia, od którego zaczynacie waszą współpracę. Znając prawdziwą motywację swojego klienta do zmian, jesteś w stanie jeszcze bardziej ją wzmacniać i zwiększać efektywność tej współpracy. Dlatego niezwykle istotne jest to, żeby uważnie słuchać o czym mówią do nas klienci. Dzięki temu mamy szansę wyciągnąć więcej wskazówek, które podpowiedzą nam o charakterze tej osoby, stopnia gotowości do zmian, a także o sprawach, które w tych zmianach mogą przeszkadzać. Dowiadując się o tym na bieżąco, lepiej będziemy mogli zaplanować charakter ćwiczeń oraz dopasować je do neurotypu klienta. Będziemy również wiedzieć czy nasze podejście do jego motywacji ułatwia proces treningu, czy powoduje u niego zniechęcenie do niego. Pytaj o feedback po treningach, szczególnie po takich kiedy widzisz, że kosztowały go wiele wysiłku.

3. UNIKAJ KONTROWERSJI

Pracując w branży trenera personalnego możesz natknąć się na różne osoby, o różnych poglądach i doświadczeniach. Będziesz mieć wiele okazji do tego, żeby po prostu porozmawiać o różnych sprawach ze swoimi klientami. Ty również zapewne masz swoje przekonania i poglądy. Pamiętaj o tym, że aby skutecznie pracować nad celem klienta, a także żeby utrzymać z nim relację długofalowo, powinieneś mieć do tego neutralne podejście. Oczywiście nie ma nic złego w przedstawieniu swoich przekonań i poglądów, natomiast nie powinno się to odbijać na waszej współpracy. Dyskusje o polityce, przekonaniach religijnych i społecznych mogą być bardzo drażliwe i źle wpływać na Waszą relację, szczególnie wtedy, gdy diametralnie się różnią i nadajecie z innych biegunów. Warto wtedy odpuścić z intensywnością i pamiętać o poszanowaniu czyichś poglądów i przekonań, niezależnie od tego jakie są. Pamiętaj też, że w dzisiejszych czasach dużo kręci się wokół social media i Twoi klienci również z nich korzystają. Udostępniając na nich kontrowersyjne treści, wdając się w dyskusje z innymi osobami w komentarzach, to również będzie widoczne dla twoich klientów i może wpłynąć negatywnie na ich odbiór Twojej osoby.

4. SPRAWDZAJ W JAKIEJ DYSPOZYCJI PRZED TRENINGIEM JEST TWÓJ KLIENT

Będąc trenerem osobistym należy pamiętać, że zajęcia z naszymi klientami stanowią dla nich dodatkową formę aktywności fizycznej i nie stanowi ona ich głównego zajęcia w ciągu dnia, tylko bardziej jego uzupełnienie. W związku z tym możliwości fizyczne, samopoczucie będą zależały od wielu czynników, które determinują ich funkcjonowanie w życiu codziennym. Przed przeprowadzeniem treningu personalnego zadaj kilka pytań, dotyczących ilości snu, samopoczucia, nastroju, czy pory i rodzaju ostatniego posiłku, który klient spożywał przed zjawieniem się w klubie fitness. Możesz posłużyć się prostą skalą subiektywnego odczucia od 1 do 10. Zapytaj wtedy na ile sam klient w tej skali ocenia swoje możliwości fizyczne, poziom wypoczęcia organizmu, stresu towarzyszącego w danym dniu. Znając osobowość i charakter klienta, będzie Ci łatwiej z tymi informacjami zaplanować konkretne ćwiczenia i ich intensywność.

Testy funkcjonalne

5. REGULARNIE KONTROLUJ POSTĘPY KLIENTÓW

Zakładając, że przed rozpoczęciem współpracy ustaliliście wspólnie cele, zarówno krótko, jak i długoterminowe, warto aby w równych odstępach sprawdzać, czy zmierzacie z Waszą współpracą w dobrą stronę. Analiza konkretnych wyników, testów czy pomiarów, pozwoli Tobie na skuteczniejsze kontrolowanie procesu treningowego, a Twojemu klientowi zapewni większe zaufanie, że zależy Ci na jego rezultatach. 

6. ZAPEWNIJ KLIENTA O MOŻLIWOŚCI KONTAKTU Z TOBĄ POZA SESJAMI TRENINGOWYMI

Współpraca z klientem nie powinna ograniczać się tylko do samych sesji treningowych. Żeby skutecznie zadbać o relację z klientem, musisz stworzyć poczucie pełnej opieki trenerskiej, zapewniając o procesie przez który prowadzisz swojego klienta. Klient musi wiedzieć, że ma możliwość z Tobą się spotkać poza treningami personalnymi, aby omówić kwestie związane z planem treningowym. Trener musi zapewnić swojego klienta, że ma możliwość kontaktu z tobą przez cały czas, kiedy trwa współpraca. Oczywiście nie zawsze będziesz mieć możliwość odebrać połączenie telefoniczne, czy odpisać na wiadomość tekstową, ale musisz go zapewnić, że na pewno odpowiesz, kiedy tylko nadarzy się możliwość. Rozsądne jest również wyznaczenie granic w postaci godzin, kiedy taki kontakt zapewnisz, aby uniknąć telefonów o późnych godzinach, lub kiedy masz czas prywatny dla siebie.

Stosując się do powyższych założeń, mam pewność, że zbudujesz solidną relację ze swoimi klientami. Pamiętaj, że pozyskiwanie klientów jest niezwykle ważne w naszej branży, żeby móc w niej długofalowo istnieć, natomiast nigdy nie zapominaj, żeby o efekty pozyskanego klienta starać się równie mocno w trakcie współpracy z nim, a nie tylko na starcie współpracy.

Zapraszamy na kurs trenera personalnego w Train Movement Academy.